Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

MUSIK!

Av erika nilsson - 23 januari 2012 20:38

Hej!

Som ni vet så lyckades jag ju gå ifrån ett långt, vackert inlägg om musik så försöker mig på det igen! 


Queen: Vore ju löjligt om jag inte tog med Queen med tanke på att jag är ett inbitet queen-fan. Varför jag gillar dem så mycket som jag faktiskt gör? Otroligt mycket variation! Okej, du kanske har hört ''We will rock you'' och ''We are the champions'', men faktum är att det finns så mycket mer fantastiska låtar som inte ens låter en gnutta likt låtarna jag  har nämnt. Dessutom har dem ett helt eget gitarrsound och sångaren, Freddie är nog världens bästa sångare om ni frågar mig, och det finns nog många som håller med mig.




Blondie: Riktigt bra låtar, en riktigt bra sångerska. Säger bara det, lyssna på Blondie, du kommer inte att ångra dig!




The Rolling Stones: En väldigt bra grupp som har hållit på länge, länge. De kan sin sak och jag blir helt kär i låtarna. Soundet känns lite annorlunda ibland, som deras eget.


 


 


 

Janis Joplin: Otroligt begåvad! Hennes sångröst är helt underbart hes och låtarna likaså. Ge henne en chans, låter faktiskt lite udda i början, men efter ett tag fattar du att det är så hennes stuk är.



 

 

 


 

Simon & Garfunkel: Riktigt skön musik! Jag kan verkligen rekommendera dem om du vill lyssna på lite lugn musik istället för en massa elektroniska ljudeffekter (tant-varning?). Så sätt på Simon & Garfunkel och njut i fulla drag!





 

 

 


 

David Bowie: Väldigt känd, väldigt duktig. Han har en speciell röst som inte låter som någon annans. Låtarna är underbara, även duetterna med bl.a Mick Jagger, ''Dancing in the street''. Jag tror inte att alla kanske uppskattar Davids låtar eftersom de är lite annorlunda men grymma! Men å andra sidan så är kanske inte allting jag tipsar om något för alla. Låten ''Life on Mars?'' har utnämnts 1900-talets bästa låt.

  

 


 

KISS: Jag tycker väldigt mycket om deras musik och känner mig peppad när jag hör den. Förutom musiken älskar jag deras smink och scenkläder, coolt att kunna skapa sin helt egna grej som ingen annan riktigt kan härma. 




Några lösa låtar:



 
 
Amanda

Amanda

24 januari 2012 20:42

hur lägger man upp YouTube-klipp? skulle bli glad om du svarar ;) (btw, diggar din blogg! ^^)

http://lifeasamandaa.bloggplatsen.se

erika nilsson

26 januari 2012 18:26

Tack så mycket!
Du kopierar länken till klippet. Sedan så trycker du på ''youtuberutan'', bredvid bilden som visar var man kan ladda upp videoklipp. Youtuberutan finns under textredigeringen. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika nilsson - 13 augusti 2012 10:30

Hello! Jag ska väl försöka ta tag lite i bloggandet, kanske inte blir så mycket när skolan börjar och så..  Den fjortonde så ska jag till Stockholm med min syster och mamma, kommer bli kuuul! Har letat upp lite skivaffärer som jag kanske ska gå t...

Av erika nilsson - 26 april 2012 18:03


Mycket passande bild passerade nyss genom min ögonvrå så kände mig tvungen att informera er om detta fenomen.      ...

Av erika nilsson - 26 april 2012 16:59

Shululu! Skulle vilja ta upp detta; Mitt hjärta värker, men jag ska klara detta utan dig... eller Hatar dig! Du är så jävla falsk, kommer aldrig kunna lita på någon mer i hela mitt liv eller Jag vill bara kunna le igen... Okej, fine! Lä...

Av erika nilsson - 15 april 2012 19:44

Hej och välkomna! Skulle faktiskt vilja ta upp en sak. One Direction. Och The Beatles. Har faktiskt hört att folk tycker en speciell sak. De tycker att One Direction är det nya Beatles. Are you fucking kidding me? The Beatles är ju för fan vä...

Av erika nilsson - 17 mars 2012 21:10

Shoo! Riktigt seg på det här med att blogga, men har inte hjärta att ta bort den. Just nu så sitter jag i soffan och håller på lite med datorn. Såg nyss att ''Cape Fear'' var på TV4 film, kul att jag tittade på den för någon vecka sedan för att jag...

Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards