Alla inlägg under november 2011

Av erika nilsson - 26 november 2011 17:19

Hej på er!

Sitter inne i Martins rum och är på datorn. Inte mycket att skriva om så jag tänkte att prata om den hårfina gränsen mellan bra och dålig humor. I filmer alltså.

Med bra humor menar jag filmer som liksom är bra  komedier. Okej, det där lät lite väl självklart men aja. Dålig humor är typ när någon får en boll eller en gunga i huvudet i precis början av filmen. Och så ska det gärna vara lite dåligt gjort, med flit ibland. Kommer ihåg att jag såg på en film där det var några som slogs. Och då var det meningen att man skulle se att det var en stuntman. Kul? Nae.

Och så brukar jämt effekterna vara dåliga, gärna med flit.

Ett exempel på en sådan film är ''Epic Movie''.

Okej, den kan vara rolig, men då måste man ha ganska dålig humor i det ögonblicket. 

En bra, välgjord (riktig) komedi? En dag, eller One day som den heter på engelska.

Både drama och komedi är det i den.

Haha, känner mig som värsta filmrecensenten.

Så att ni vet så menar jag inte att ''dålig humor'' är nåot kul. Dålig humor kan vara saker som är så usla att dem blir bra. Men så brukar det inte vara i dessa filmer som är lika ''Epic Movie''.

Ser gärna mer på ''Dum & dummare''. Fast i den måste man nog ha rätt humör för. 

Eller ''Vi hade i alla fall tur med vädret''. Eller ''Notting Hill'' (a).

Fast alla har ju i och för sig olika smak...

Men hej då! :*

Av erika nilsson - 24 november 2011 15:20

Hejsan!

Som ni ser så är jag väldigt djup idag och tar en liten rad ur Bob Dylans låt ''Like a Rolling Stone'' som rubrik, bra låt det där, rekomenderas.

Ska till mormor sen för Anna och jag har bakat, och jag äger ju på att välja vad man ska baka för jag lyckades att välja en UTAN socker. Hör och häpna, familjen Nilsson har inget socker hemma! :o

Valde det kanske omedvetet. Mitt omedvetande jag är bra på att välja saker att baka. Kringlor blev det om ni ville veta.

Fast vi heter inte familjen Nilsson, faktiskt. Eller Anna, Martin och jag heter ju det men inte mamma. 

'Cause her name is Johansson, bitch.

Haha, tänk er en tjock, svart amerikansk kvinna, lite kaxig som säger sådär så fattar ni.

Erika har inte gått och blivit dryger inte!

Som ni kanske ser så har jag ändrat bakrund och header, min förra header var fin tycker jag men lite för liten eftersom bloggplatsen har ändrat storleken på inläggen och allt.


Haha, kommer ihåg min förra blogg som sög. 

Okej, tänkte skriva om saker jag tänkte på, men det höll väl i två inlägg eller något för sen kom jag inte på något. De första inläggen på den här bloggen kanske inte är så bra, är mer nöjd med dem nya.

Då hade jag väl 0-2 läsare eller något. Kanske inte har så jättemånga på den här, det går i omgångar, ibland lite - ibland mycket. Men en sak jag inte skulle tänka mig att göra är att sitta och säga exakt hur många besökare jag har. Eller inte har fast säger att jag har det. 

Bara så att ni vet tror jag inte att en blogg som verkligen suger kan ha 50 läsare. Tona ner det lite så kanske man går på det. 

Bye! :D

Av erika nilsson - 22 november 2011 19:36

Hejsan :d

Sitter just nu i soffan och lyssnar på Johnny Cash och bloggar lite smått sådär.

Hade gympa idag, var skitkul. Vi blev indelade i grupper med fyra personer i och då skulle man komma på en dans till kycklingdanslåten. Sjukt snyggt blev det!

Men vi brukar mest dansa till hamsterdansen och kycklingdansen, ni vet den där känslan man får när man dansar dem. Känns väldigt bra!

Det är lite synd att vi tvungna att dansa sådana danser eftersom de inte ser kloka ut!

Det är ju mycket roligare att hitta på en egen dans istället för att bilda en lite gullig ring där man dansar i par.


Men vet ni en ful sak att göra?

Nu menar jag inte en elak eller dryg sak, utan bara utseendet på den.

Det är när man gör en header på pizap. Okej, det kan bli fint, men se då till att den där lilla pratbubblan med pizap i högra hörnet  inte syns. Täck över det. För det ser ju så himla proffsigt ut när den syns menar jag!

Och så är det ju så snyggt när man har överdrivet mycket effekter. Och så suger ofta bloggen också. Men det kan den göra även om headern är fin. 

Okej, inte för att jag är en storbloggare med en proffsheader och sånt', men jag säger vad jag tycker, i alla fall på min blogg.

För om någon säger något drygt i verkligheten, eller för all del på internet så kommer jag aldrig på vad jag ska säga.

Ignorerar det mest. Ganska synd, för jag kommer alltid på något att säga efter ett tag.

Fast om jag skulle säga vad jag tycker om någon som är dryg mot mig eller mina kompisar så skulle det nog vara ganska synd om den för jag kan bli förjävla sur på någon.

Hej då på er, för nu ska jag måla.

Av erika nilsson - 21 november 2011 22:07

Hej!

Sitter och bloggar nu lite så klart och har precis lagt upp lite ''charmiga'' bilder av mig, Evelina och Jessica på facebook. Men vet ni vad jag stör mig på?

Jo när det är ''To Be Continued'' program. Så att dem som inte fattar förstår så är det ett program i en vanlig serie men man måste vänta innan man får reda på slutet för att det är uppdelat i två delar. Jaha, vad tror dem att man ska göra när man inte har sett det första avsnittet då? Bara försöka hänga med i handlingen? Eller om man till exempel missar det sista avsnittet, vad ska man göra då?

Kan dem inte lika gärna göra ett långt program, eller?

Det här är äkta mig när jag misstänker att det ska bli ett ''To Be Continued'' program:


''Nej, skynda dig programet är ju snart slut, jaha du tänkte hämta den där jäkla diamanten i huset, ja gör du det, men skynda dig! Nej inte stanna... Jaha, nu stanna du om du vill  men ge fan i att hjälpa med den där gamla tanten, du har ändå ingen nytta av det, hon kan få hjälp på annat håll. SPRING, SPRING, SPRING!!!''


Men varje gång blir jag besviken för jag har alltid rätt att det är ett '' to be continued'' programm. Det är inte kul. Och speciellt inte när jag vet att jag ändå inte kommer att se det andra programmet för att jag alltid lyckas att missa det, även när jag tänker att jag inte ska göra det. Det är något jag inte är bra på, följa tvprogram.
Kommer alltid något i vägen för det, och så kommer jag på det när det är två minuter kvar.

Hej då! :*

Av erika nilsson - 20 november 2011 11:38

Hej!

Tar ett litet snabbt inlägg med tanke på att jag måste göra i ordning mig helt och för att vi ska till min mammas morbrors 80-årskalas. Och i går var jag i alla fall med Evelina och Jessica, vi sov över från fredagen till lördagen.

Men en sak som fascinerar oss är hur lite det egentligen finns att göra i Åtvidaberg. På lördagen så gick vi ut och gick och det fanns fan i mig ingenting att göra. Haha, ursäkta för att jag är lite ful i fingrarna(?) men jag talar faktiskt sanning. Absolut ingenting, om man inte är så cool att man hänger ute på Willysparkeringen, jag kanske inte har mycket att göra men ett liv har jag! 

Om jag skulle bli känd så skulle jag inte säga att jag från Åtvid', vet ni varför, jo, för då duger man.

Men inte när man inte är det, då bryr de sig inte, de bara bygger någon töntig parkering med trottoar bredvid som vi redan har by the way. Men då ska kommunen få se, den kända Erika Nilsson som inte är från Åtvidaberg!

Det är inte så att jag hatar Åtvid', men det är bara det att det inte finns någonting att sysselsätta sig med utomhus. Igår så satt Evelina, jag och Jessica och ritade för att vi hade så tråkigt, nästan så tråkigt att man var deprimerad, Evelina ritade till och med en gravsten med hennes namn på för att vi hade så dötråkigt. Och alla hade ''I'm going Slightly Mad'' huvudet, och det kändes faktiskt så. 

Men jag säger bara det, om det finns någon som bestämmer något i kommunen som läser detta, som jag tvivlar på, så hoppas jag att alla tar åt sig detta. Det är dags att göra något åt detta, snabbt!

Ciao på er! 

Av erika nilsson - 15 november 2011 18:07

Hej!
Jag vet att jag har varit riktigt seeeg på att blogga, men har inte haft någon inspiration till det, inte för att jag har det än, men det får gå!

Först och främst så vill jag bara säga att jag har väldigt mycket böcker jag måste läsa.. Hade bara lust att skriva det. Typ fyra böcker och två är tjocka, hur ska jag orka?! :o

En är 2:an i Twilight, fick alla böcker när jag fyllde tolv, så man kan ju säga att jag är något seg med dem böckerna.

Okej gör en liten lista:


Månadens -:

Film: Helt klart ''Nyckeln till Frihet'', en av mina favoritfilmer!

Bok: Inte som andra döttrar. Om ni vet vem Sid Vicious är så handlar det om hans tjej som dog när hon bara var tjugo, författaren är hennes mamma.

 

Haha, mobba mig inte för den fina webbcam-bilden :/

Låt: Måste nog bli Breakthru av Queen, blir bara glad av låten :D

Måste gå ut med Wilma nu så hejdå! :*

Av erika nilsson - 6 november 2011 15:37

Hej!

Nu fick jag äntligen inspiration till bloggen så nu kan jag skriva. 

Varför heter folk så dåliga saker på sin blogg? Alltså jag bara undrar. Tror ni att det är lätt att hitta bloggen om ni heter ''eriiiiiikaaaniiiiiilssoooooon''. Okej, nu kanske jag överdrev lite, men verkligen inte mycket! Liksom, döp er blogg till någon som är lätt att komma ihåg och inte ett namn med tusen likadana bokstäver.

För det mesta har man blogg.se då, vet inte varför, svårt att hitta namn?

Men då kan man ju lika gärna ha på bloggplatsen eller något? Kanske inte svårt för en själv att hitta bloggen, men för oss andra stackare är det!

Eller när folk aldrig bloggar. De har en blogg, men skriver aldrig på den, typ att dem bara har ett eller två inlägg, det är ganska irriterande ifall att det är en bra blogg.

Eller när själva personerna uppdaterar, men det kanske bara är några ord, och sen en väldigt meningslös Google-bild.

När folk bara är med i tävlingar är också jobbigt. Alltså då menar jag att de jämt är med i tävlingar. Från att vinna tvål till en massa onpieces i valfri färg. Vad har ni en blogg till då egentligen? Vara med i tävlingar? Köp schampo själva istället så är ni ju säkra på att ni får något, eftersom ni ändå aldrig vinner något.

Erika är lite gnällig idag, men folk verkar gilla det, eftersom jag kallar det för mina så kallade ''åsikter''.

Okej, det är väl åsikter men nu är jag så gnällig att jag gnäller på mig själv. Stackars er som får stå ut med mig, fast ni måste väl ändå ha det ganska bra eftersom att jag kan prata så mycket. För då slipper ju ni göra det :D


Hej då, för andra gången idag!

Av erika nilsson - 6 november 2011 14:36

Hejsan (:

Har inget att göra så tänkte blogga istället för att ha tråkigt, bra idé det där! Blogga istället för att ha tråkigt, ha lite roligare, tre för två! :D

Ah, så att ni förstår har jag så tråkigt att jag skriver konstigt. 

Igår så var jag på halloweenfest hos Selma och Cecilia, jättekul! Måste verkligen göras om!

Vet inte riktigt vad Evelina och jag klädde ut oss till (vi gjorde i ordning oss tillsammans), bara sminkade oss lite läskigt.

Det bästa var ju nästan när Evelina skulle sminka sig och sa: Jag ska inte härma dig, bara göra likadant.

Fan dagens ju.. eller gårdagens, eller något :D

Fast nu känns detta som ett deppinlägg, eller för att vara mig.. eller så är det bara jag som tycker att allt är så tråkigt just nu så att jag automatiskt tycker så. Eller så är det en grön padda och en rosa snigel som gör så att jag tycker det.  Se där, nu börjar väl detta bli ett fint inlägg!

Med lite grodor och så :D

Nu när vi kom in på grodor så älskar verkligen min faster grodor. Hela lägenheten full. Och när det blir jul så byter hon till julgrodor. Hade bara lust att säga det.


Men eftersom det här inlägget blev faktiskt ganska tråkigt nu så därför tipsar jag bra låtar:

  • Queen - Breakthru
  • Queen - Hammer To Fall
  • Queen - Somebody To Love
  • Queen - Fat Bottomed Girls
  • Queen - Save Me
  • Queen - No One But You (Only The Good Die Young)
  • Queen - Radio Gaga
  • Queen - Bohemian Rhapsody
  • Queen - I Want To Break Free
  • Queen - Who Wants To Live Forever
  • Queen och David Bowie - Under Pressure
    Eller näh, alla Queen-låtar, orkar inte att skriva alla
  • David Bowie - Heroes
  • David Bowie - Life On Mars?
  • David Bowie - Ziggy Stardust
  • David Bowie - Changes
  • David Bowie - Ashes To Ashes
  • David Bowie - Space Oddity
  • Kiss - Heaven's On Fire
  • Kiss - I Was Made For Lovin' You
  • Brian May - Too Much Love Will Kill You
  • Eric Carmen - Hungry eyes
Okej, förlåt ni fick inga nya låtar, men nu får ni ju chansen att lyssna på musik med lite kvalité! 
Puss och hej :*

Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards