Alla inlägg under augusti 2011

Av erika nilsson - 21 augusti 2011 20:01

Heeeej!

Fick lust att blogga så gör väl det. Sitter just nu och bloggar då, såklart, och lyssnar på David Bowie, ''Life on Mars''.

Idag har jag vart med Evelina och Jessica, kuul, måste göras om. Först så var vi hos Jessica och spelade Sonic, Guitar Hero (kul att jag lyssnar på Heroes) och Sing Star, den där lilla Jessica har så mycket att göra hos sig förstår ni :)

Sen så åt vi mat och gick hem till mig med varsina ''Magnum wannabes'', eller hur man nu stavar, hehe. Där såg vi på ''Friday the 13th'', men jag tyckte inte att den var så läskig, mer äcklig..

Vi gick ut sen och körde ''femton''. De åkte hem och nu sitter jag här.

Oj, nu känner jag att detta blev ett lite småtråkigt inlägg så bjuder på 10 saker ni kanske inte visste om mig.


10 saker ni kanske inte visste om mig:

  • Jag älskar Queen (vet inte varför jag skriver det om ni tittar lite längre ner på bloggen).
  • Skulle väldigt gärna träffa gitarrtisten (Brian May) i Queen, han är min favorit.
  • Älskar Englad och deras dialekt, och typ allt med just det landet. Även om det är känt för sina dimmor och allt regn. Och te. Men jag gillar ju te och jag har typ aldrig haft något problem med regn, det är mysigt tycker jag.
  • Älskar skräckfilmer, men ingen av dem jag har sett är min favoritfilm.
  • Mina favorit filmer är ''Dirty Dancing'', ''Pretty Woman'' och ''Ghost''. Typ bara kärleksfilmer alltså, fast dem är också roliga och det. ''Ghost'' är lite blandat av varje genre.
  • Har aldrig haft problem med homosexuella människor. Med det menar jag att jag inte tycker att det är fel med att vara det. They're people you know?
  • Jag har väldigt lätt för engelska, och språk överhuvudtaget, men vill ändå lära mig mer av engelska och så.
  • Har också väldigt lätt för att lära mig mobiltelefoner och TV apparater så när mormor vill ha hjälp med sin TV ringer hon mig.
  • Att varje gång jag hör eller tänker på ''Somebody To Love'' så fastnar jag jämt på den. Och låten är inte med Justin Bieber utan med Queen.
  • Har aldrig färgat håret! :o

Hejdåå! :)

Av erika nilsson - 20 augusti 2011 19:54

Hej!

Sitter här och njuter av att mamma äntligen köpte en dator igår så är på den eftersom min skoldator är seg och så dampar ljudet på den. Någon mer som har det så med sin dator och får gå och plågas med att det låter som att man stryper katter. Det är precis så det låter.. som strypna katter.. Fast jag har aldrig hört en katt strypas men det måste väl gå att jämföra med det här?

Haha, nae, nu är jag elak mot alla kattälskare och katter, och jag gillar ju katter förresten. Så att ingen tror att jag inte gör det.

Men igår så var jag lite skum eller vad man kan säga. Mamma och jag hade varit och köpt dator, fjärrkontroll, två par jeans till mig och lite mer saker.. men det hör inte hit. Utan sen så var jag lite småskum! Hade satt mig framför TV:n i mitt rum och zappade snabbt förbi alla kanalerna (och man hör liksom inte ljudet från TV:n när man trycker runt så där snabbt). Och plötsligt får jag syn på ett par vita byxor med två röda ränder på sidorna. Och då tänkte jag direkt OMFG är det Queen på TV (dem är typ aldrig på TV om man tänker efter, och det gör väl jag ganska ofta eftersom jag vill ha mer om dem på TV). I alla fall så bläddrade jag tillbaka, och javisst, det var väl dem!

Lille Freddies byxor, javisst var det så. MTV World Stage.

Och nu tänker väl ni ''Oh, lilla Erika fick äntligen något om Queen som hon alltid tjatar om''. Nej men det är inte det som det handlar om.

Utan det är att jag kunde känna igen dem på ett par byxor! :o

Är jag en för stor nörd?

Nae, det kan man aldrig bli av dem.. Eller jag kanske är den största?

Haha, gulligt inlägg jag har gjort, bara om det!

Men idag har jag i alla fall åkt ner till ica och köpt två filmer. ''Ghost'' och ''Friday the 13th''. Har bara sett Ghost än så länge och har blivit en av mina favorit filmer, haha, den platsar hos ''Pretty Woman'' och ''Dirty Dancing''.

Hejdå! :)

Av erika nilsson - 15 augusti 2011 18:04

Hej!

Sitter här och bloggar medan mamma sjunger duett med September. ''Kärlekens Tunga''.

Förövrigt har jag varit med evelina idag och vi har haft ganska tråkigt. Haha, vi passar så bra hon och jag, vi har aldrig något att göra hemma. Fast idag så målade vi i alla fall ramar till mina kära och älskade Queen-bilder <3

Hon ska typ skriva ut bilder på dem också, fast har redan en del, eller ja, fyra bilder.

Sedan så gick vi till min brors PS3 för han var inte hemma och typ spelade tråkiga demo spel, för han har bara Fifa och såna där tråkiga spel :/

Vi är inte lättroade!

Vi gick till Sandelius sen och drack varsin smaksatt latte. Hon tog choklad och jag irish cream. Men hennes var stark :(

Oj och hoppsan vilket intressant inlägg jag gör! Får väl skriva något småroligt i alla fall (eller jag tycker att det roligt att skriva det, jag vet inte om läsarna gör det, men om ni inte gör det får ni väl blunda eller något).


RIX FM:

Och nej jag ska INTE skriva om festivalen. Jag ska skriva om deras musik. Just nu så lyssnar jag på mix megapol. Och det gör jag för att de blandar lite gammal och ny musik för jag är ju så udda att jag lyssnar på mest gammal. Lite kul att jag börjar prata om Queen och David Bowie för mina kompisar medans dem pratar om Justin Bieber och alla dem andra och fattar inte vem David är ;)

Men tillbaka till ämnet. RIX FM spelar mest Robyn och dem som. Det är ju inget fel på deras musik men det är bara det att de spelar samma låtar hela tiden! Lite omväxling tack? :)

Men det är väl bra att alla gillar olika i och för sig.

Bye!

Av erika nilsson - 8 augusti 2011 22:02

Hej!

Jag har inte bloggat på ett tag men jag har inte haft något att skriva om och då är det ingen idé att blogga tycker jag, typ:

''Hej jag har inget att blogga om idag. Hejdå.''

Ja det var ju spännande. Riktigt spännade. Som en film. En actionfilm.


''John Clyde är en pensionerad polis som har jobbat flera år i övertid. Men när han väl ska luta sig tillbaka och ta det lugnt så kidnappas hans dotter, Clarice Clyde av maffian.

Nu måste John ta hjälp av sin fiende Morris Hunter för att nästla sig in i den undre världen.''


Hehe, men i alla fall så har jag varit på Kolmården idag med Evelina och hennes mamma och pappa. Det var jättekul!

Och i morgon så åker jag och mamma men Cinderellabåten till Riga. Det ska bli kul! Får väl se vad som finns där och göra, det är ju en ganska stor båt ;)

Hejdå! :)

Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards