Alla inlägg under september 2011

Av erika nilsson - 25 september 2011 16:53

Hej!

Precis som igår så gör jag ett andra inlägg för dagen :)

Mamma och jag har varit och fikat på något ställe mellan Edsbruk och Överum, alltså mitt emellan två tråkiga ställen. Men anledningen till att jag bloggar är att jag hittade världens fulaste solglasögon. Okej, jag tyckte att dem var jättefina när jag var liten, alltså sisådär 8-9 år men då satt dem väl bra!

Nu om jag tar på mig dem så slår ögonfransarna emot glaset och dem ser jättesmå ut på mig och.. ja, ni får se själva!


Ah, jag hoppas att ni inte tror att jag är så här ful i verkligheten.

Och nej, jag är faktiskt inte en sån där person som lägger ut en massa bilder på sig själv och skriver att man är så ful på bildtexten. Utan det här är bara en ful bild på mig och mina gamla glasögon och tillsammans så blir vi väldigt fula på bild och i verklighet.

Hej då! :D

Av erika nilsson - 25 september 2011 13:01

Hej!

Sitter och bloggar nu och lyssnar på musik. Fast hade ju inte behövt säga att jag bloggar för det märker ni ju eftersom jag gör ett inlägg? Man låter lite sådär smått trög ibland, men det får man leva med :)

Kommer inte ihåg exakt när jag vaknade, låg i sängen och chillade lite. Drömde om att jag var ute och cyklade och pappa frågade vart jag hade hjälmen. Jag är alltså så cool att jag får cykla utan hjälm vet ni. Fast det gör väl nästan alla i min ålder?

I alla fall så gjorde jag i ordning frukost och satte mig sedan vid TV:n, och nu kommer det lite mer intressanta!

Barnkanalen var på och jag orkade inte ändra. Så då satt jag och tittade på ett program som heter ''De Vilda Djurens Flykt''. Det handlar om en massa vilda djur som rävar, en vessla, en huggorm, två igelkottar, flera möss och kaniner och fåglar, haha, experten.

Dem ska typ vandra till något naturreservat. Ja, det här låter ju som ett gulligt litet program för barn.

Men det är ju fan våldsamt! I typ varje program så dör ett djur. I det avsnittet jag såg idag så dog de två igelkottarna när alla skulle över vägen!

Och i ett annat (ja, jag har sett på det flera gånger) så dör flera av mössens ungar, de blir spetsade på pinnar eller vad det nu är.

bilden är så klart tagen från google  


Aja, man får väl titta på bumbibjörnarna istället, hehe.

Hej då får man väl säga nu då, för jag orkar inte skriva mer :D

Av erika nilsson - 24 september 2011 21:02

Hellow!

Känner för att göra ett till inlägg för idag, så ja, jag gör det!

Satt först vid mammas dator men blev bortkörd ifrån den för att hon ville titta på blocket.se. Inte för att hon någonsin har köpt någonting därifrån, men ''det kan ju vara kul att kolla lite'' :)

Och då satt jag och lyssnade på Queen, men jag får knappt göra det längre, för dem tycker att jag spelar Queen för mycket, men det kan jag ju inte göra. Det kan aldrig bli för mycket med dem!

Sitter istället vi min skoldator och lyssnar på dem istället med mina hörlurar i. Har faktiskt kännt mig som en ''superhjälte'' två gånger nu när jag har stoppat en låt på spotify i sista sekund! Haha, roligt liv jag har..


Men nu kom jag att tänka på en sak som min kära syster Anna har sagt. Det finns ju mycket ''bantningsprodukter''. Som till exempel dem på ''hemma shop'' sakerna. Typ som om man äter något blir man smal.

Och så står det i det finstilta ''Kombinerat med träning och rätt kost''. Då är ju det träningen och den rätta kosten som gör att man blir smal. Inte det där lilla bandet man har runt magen som vibrerar och gör så att man får ett sexpack. Ja stackars männiksor som går på allt.

Läste också i en tidning att 1990 så sålde ''hemma shop'' en burk med hår i. Okej inte bokstavligt talat, men det var om man t.ex. var flintskallig mitt på huvudet så kunde man köpa hem en sån sprejflaska med lite ''hår'' i (alltså färg) och spruta på flinten.

Och då såg det ju ut som man hade hår! Helt otroligt!

Nej, dem gubbarna (det brukar inte finnas så mycket tanter som är flinskalliga på ett ställe) tycker jag verkligen synd om ifall dem gick på det. Tycker i så fall att dem ska raka av håret istället för att försöka dölja det. Eller raka av det även om dem inte försöker dölja sin skallighet :D

Aja, good bye på er :*

Av erika nilsson - 24 september 2011 12:58

Hejsan!

Har precis gjort i ordning mig till ett kalas för min kusin och min bror. Haha, låter lite torrt, ''min kära broder ska vi fira med en pampig tillställning''.

Jag skriver väldigt ofta ''haha'' på min blogg, ville bara säga det. ÄLSKAR verkligen att skratta. Och prata. Kan faktiskt prata för 7 personer, inte illa va?

Fast det är lite synd, för om jag inte känner en person så bra så pratar jag inte så mycket med den. Men aja, om någon vill prata med mig får väl den prata först, för då blir jag inte ''blyg''.

Känns som att jag uppdaterar med ett lite sådär småonormalt inlägg. Men det är för att jag inte har kommit på något att skriva om, det är därför jag bara skriver om lite småsaker.


Typ hinner inte att skriva mer så ni får en söt bild på ''Wilmabarn''

 

Av erika nilsson - 23 september 2011 20:52

Hej!

Sitter och lyssnar lite på Queen-låtar, VAD ANNARS?

Men måste sätta upp en tavla med dem.. Världens INTRESSANTASTE liv?

Men har förövrigt varit hos Evelina och gjort lite Halloween-pyssel, för vi har ju en massa intressen. Nä, men det finns seriöst ingenting att göra hos någon av oss!

Men är det bara jag som känner mig som en superhjälte när jag lyssnar på Spotify och pausar precis i sista sekund innan reklamen kommer? Typ 3.29-3.29. Speciellt när man bara trycker automatiskt på stoppknappen. Då så känner mig skapligt bra och duktig då.. Och framför allt SMIDIG!

Men jag stör mig skapligt på att facebook jämt och ständigt ska ändra på allting 24/7. Chatten och allt sånt där, så JOBBIGT. Haha, jag gillar att skriva med stooora bokstäver.


Haha, kommer ni ihåg när man jämt skickade kedjesms och mail? Eller la ut en text på bilddagboken. Typ:

Det var en gåmg en tjej som hette Sara. En dag så gick hon ut i skogen. Plötsligt så hörde hon ett prasslande ljud bakom henne. Hon sprang iväg, längre in i skogen. Hon väntade där ett tag. Snart så hörde hon samma prasslande ljud som förut. Det var en mördare! Mördaren dödade henne med fjorton knivhugg i magen. Om du inte kopierar/skickar vidare det här så kommer Sara sitta på din sängkant inatt och döda dig på samma sak som hon dog. 

För det första, hur kan man veta exakt vad hon gjorde och vart hon gick om hon nu dog. Och för det andra så är det lika troligt som att en älg skulle klättra in i ditt hus och käka upp alla strumpor som finns? Det är ju liksom bara en som har suttit och skrivit texten. Som den här som står här ovan, den har jag skrivit själv.

Fast det värsta var ju när man satt och skickade runt en massa skitsms. Kunde ju lika gärna ha skickat nödvändigt medelande i så fall. Fast i och för sig så använde jag ju sällan min mobil då.

Haha, man blev kanske också lite lättad av att det inte kom något spöke eller en mördare som dödade en mitt i natten. Fast dem där ''läskiga'' figurerna skulle ha ganska fullt upp med att mörda alla som dissar texterna. Och om man skulle räkna hur många gånger jag har dissat, så skulle jag vara död flera gånger om.

Svejs!

Av erika nilsson - 20 september 2011 19:05

Hej!

Sitter och tittar på Family Guy. Så skönt program alltså :')

Men sitter också och vid Facebook och pratar vad jag ska skriva om, och hon tycker att jag ska skriva om mina åsikter, typ vad jag tycker är rätt och fel. Kommentera gärna om vad jag skriva om! Tror också att jag ska börja skriva om roliga minnen också.


Kommer ihåg när Evelina snurrade mig på en kontorsstol i min storebrors rum när vi var typ i fyraårsåldern. Hon snurrade på och jag ropade att hon skulle stanna. Men antagligen så hade hon dålig hörsel eller så var jag tyst (fast det kändes i alla fall som att jag skrek). Till sist så hoppade jag av i farten och ramlade. Och bröt nyckelbenet. Kan man vara smidigare eller?

Tänk på det så låter det inte klokt. En annan gång så ramlade jag i en rulltrappa och skrapade upp hela handflatan, men var dock liten då. Och ramlat ner från stänger, man är väl för klyftig?Vi har mycket minnen hon och jag, fast det beror väl på att vi har varit vänner i 9 år nu. Tioårsjubileum nästa år?

Haha, vi var så söta då. Kunde inte ta upp internet själva. Fattade inte ett skit (a)


Till skillnad mot ''dagen småungar'', världens genier på datorer ju! I alla fall emot Evelina och mig. På tal om Evelina så har hon många smeknamn, av mig.

Typ:

Eve (fast det är det för många)

Trollet (med Jessica)

Batumba

Voldemort

Major Tom

Peve (fast det skrev jag bara att hon hette i en bok)

Knorrhane


Finns säkert mycket mer, men kommer inte på alla!


Ni kanske redan har sett det, men börjar typ asgarva varje gång jag ser på klippet!

Av erika nilsson - 18 september 2011 17:13

HEj, ja är en tjej på trettonår som blogar om alt och lite till :) Bloggen är mittt liv och ja bloggar varge dag.

Haha, ja gott folk det var en presentation som någon med en header som någon snäll ''Emma'' har gjort. Och den headern har valfri färg bakom och en ''urklippt'' bild på. Nae, nu ska jag inte vara dryg, men det brukar ju vara så på en del bloggar eller hur?

Men har inte gjort så mycket idag, typ joggade och gick med Anna och badat i badkaret! Och ätit köttbullar och potatis med sås typ. Och handlat lite presenter till Martin och Evelina. Martin fyller år på torsdag och Evelina har ju tagit bort tandställningen. Evelina om du läser det här så äger mina presenter!


Haha, måste bara få berätta vad som hände när jag stod vid kassan på ica. Jag har ''We Are The Champions'' som ringsignal då. Och mamma ringde två gånger. Första gången för att säga att hon var ute med Wilma utifall att jag inte skulle undra vart  hon var. Det är riktigt typiskt mamma, att säga att hon är ute/kommer hem snart. Jag har nycklel in vet du? Och sen ringde hon en gång till för att säga att hon skulle förhöra mig på NO-provet när hon kom hem. Jag hade alltså frågat henne om hon kunde göra det. Ja, det är väl klart som korvspad att du gör det när du har kommit hem. Jag är inte så dum att du behöver ringa till mig för att säga det, det förstår jag ju själv?

Och sen i alla fall när jag hade lagt upp alla mina varor på rullbandet så kom den som stod bakom mig varor med också! Räkor och en öl. Och han som satt i kassan bad om legitimation. Alltså det är inte mina varor, jag ska inte ha räkorna och ölen.

''Aha, kan du ge mig räkorna'' sa han.

''Aa''

Ja, det gick ju inte som planerat, men jag gick i alla fall iväg med det jag ville ha, och inte några räkor.

Man känner sig ju riktigt lyckad när sånt händer, vet du!

Men hejdåå! :*

Av erika nilsson - 17 september 2011 21:36

Hejsan!

Jag hoppas att ni stod ut med mitt långa inlägg (:

Eller långt enligt mig i alla fall. Har inget att göra. Har typ varit hos evelina idag och sett Braveheart, bra film det där. Rekommenderar den starkt. Fast man får inte vara rädd för lite blod. Haha, vad töntig jag lät. Men i alla fall så såg hon och jag på
A Nightmare on Elm street
också. Ettan alltså, från 1984. Fast hon och jag har sett den nya också. Finns nog många såna filmer tror jag. Känns som att jag gör tråkiga öppningar i mina inlägg så gör dem lite roligare sen. I alla fall enligt mig.


Filmtips:

  • Ghost
  • Pretty Woman
  • Dirty dancing
  • Cry Baby
  • Jurassic Park 1
  • Notting Hill
  • The Simpsons: The Movie
  • A Nightmare On Elm Street
  • Dum Dummare
  • Saw (fast har bara sett två:an)
  • Hämnden
  • Mitt stora feta grekiska bröllop
  • Braveheart
  • Friday the 13:th (har bara sett en film, så den jag såg var inte så läskig)

Finns mycket mer bra men orkar inte skriva/komma på mer.

Bye! :D

Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards