Alla inlägg den 2 december 2011

Av erika nilsson - 2 december 2011 22:00

Kände att jag bara var tvungen att lägga ut den här bilden:

 

Jaså, välutbildade apor, det var något nytt.

Ni kanske har sett det på Facebook, men ni som inte har fb ska väl också få se det, jag är snäll (a).

Av erika nilsson - 2 december 2011 21:18

Hejsan!

Har inte uppdaterat på ett par år nu, känner mig riktigt produktiv. Fast däremot har jag stickat en halsduk! Haha, Erika börjar sluta med bloggandet och allt på internet och börjar med stickning på heltid, yeah!

nyser lemon

Åh, kom nyss på min fina miss på en David Bowie-låt, ''Life On Mars?''. Då säger han i en mening:


It’s on America’s tortured brow
That Mickey Mouse has grown up a cow.
Now the workers have struck for fame
‘Cause Lennon’s on sale again. 


Gissa vad jag trodde han sa? Lemons! Sen när jag upptäckte det så skämdes man lite sådär. Skiljer inte På John lennon och citroner, hur dum får man vara?

Fast alla hör väl fel någon gång? 

Som Evelina när hon trodde att de sa ''Och lyser han så snöar det'' när det ska vara nyser.

På tal om julsånger, som det ovan var om ni inte fattade det, så kan jag göra en liten lista på stämningsfulla julsånger!

  • Last Christmas - Wham
  • Do they know it's christmas? - Band Aid
  • All I want for christmas - Mariah Carey
  • White Christmas - Bing Crosby
  • Julen är här - Finns många, helst Tommy Körberg
  • Gläns över sjö och strand - se ovan
  • Tänd ett ljus - Triad
  • Feliz Navidad - Jose Feliciano
  • Fairytale of New York - Ronan Keating och Maire Brennan 
Finns mer, som med Agnetha och Linda (Fältskog) som sjunger svenska låtar, men orkar inte skriva dem. 
Några ni inte borde lyssna på är ''Mer Jul'' med Adolphson & Falk och ''Vår julskinka har rymt'' med Werner och Werner. Dem fastnar man på¨kan jag säga! :/
Hejdå!





Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards