Direktlänk till inlägg 15 september 2011

GROUNDHOG DAY

Av erika nilsson - 15 september 2011 15:05

I still don't know what I was waiting for
And my time was running wild
A million dead-end streets
Every time I thought I'd got it made
It seemed the taste was not so sweet
So I turned myself to face me
But I've never caught a glimpse
Of how the others must see the faker
I'm much too fast to take that test

Changes -

 

Åh, Erika vad djup du har blivit när du lägger ut David Bowie-texter som en början på ditt inlägg!

Haha, nej men jag kände för det så klaga inte på mig!

Tänk om jag vill det då?

Men det får du inte?

Får jag ju visst, jag bestämmer över mig själv!

Hm..mm..


Känner mig lite sådär småknäpp idag så därför bråkar jag med mig själv :D

Jag vill ha vinter!

Och åka skidor med Evelina!

Haha, jag är ju skidmästaren själv. Bara jag som vågar åka ner för en backe och krocka in i en snödriva! Haha, och så har man ju dem extremt snygga skidskorna :p

Och idag så var det hemkunskap också. Jobbade med Wilhma. Hon gjorde jättgoda scones men min pastasallad blev inte det! Liiite mycket kryddor.

Jag som ni ser är mitt liv jätteintressant, men jag kommer ju knappt på något roligt att skriva om. Eller som det är roligt att läsa om. Men folk vill ju att jag skriver varje dag så försöker ju att göra det! Eller i alla fall ganska ofta..

Men har ni sett på måndag hela veckan? Eller Groundhog Day som den heter på engelska då. Den handlar om Phil Connors som är en tv-meteorolog och på måndagen den 2 februari är han i den lilla staden Punxutawney för att spela in ett reportage från Groundhog Day, en årlig stadsfest tillägnad ett skogsmurmeldjur som sägs förutspå när våren kommer. Eftersom han avskyr staden vill han ta sig därifrån så fort han är klar med tv-inslaget, men en snöstorm tvingar honom att övernatta där. När han vaknar nästa morgon gör han den märkliga upptäckten att det är måndagen den 2 februari igen! Han har på något sätt fastnat i tiden och tvingas uppleva denna måndag om och om och om igen. Efterhand upptäcker han att han kan göra precis vad som faller honom in utan att bry sig om konsekvenserna, eftersom dagen börjar om nästa dag och ingen vet vad han gjorde dagen före.

Haha, hoppas att ni orkade läsa allt för jag tog ''lite'' ifrån wikipedia. Men skrev faktiskt inget om slutet!

Tillbaka till det jag skulle säga: Tänk om det skulle bli så. Alltså att det skulle fastna på en dag. Kanske praktiskt. Men ändå fruktansvärt konstigt. Livet skulle ju kännas meningslöst! Inte för att jag riktigt vet vad livets mening är, kanske att må bra och vara lycklig?, så skulle man ju ändå inte kunde göra något. Kan liksom dö men kommer ändå inte det för man lever ändå nästa dag igen.

Konstig film den där! Fast ändå ganska bra. Såg den någon gång på TV4 film, för där visar dem ju lite mer okända filmer. Ibland riktigt kända bra, men för det mest helt okända. Men den här var ju faktiskt bra! Såg dock inte slutet men läste ju på wikipedia.


Men vad är grejen med att bomba texter med ''D-gubbar''? Skrev ju så förut om när folk gör så med hjärtan men det är ju inte fin någonstans att förstöra texter på det viset!

Typ så här:


Var ute och shoppade med Amelia förut och det var kul. Men vi såg en jätteläskig gubbe som bara gick runt. Haha. Sen gick vi hem och tittade på film och lite. Puss, måste göras om ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Det förstör texten lite tycker jag. Kan ju förstå om det är lite yngre personer som gör så, men när det är vuxna som gör så (kanske inte just så med den texten då) känns det lite..jag vet inte. Förstör liksom det ''bra'' i texten liksom. Det räcker med en ''D-gubbe'!

Men som jag alltid säger. Alla får ju göra som dem vill! :D

Bye! /Erika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erika nilsson - 13 augusti 2012 10:30

Hello! Jag ska väl försöka ta tag lite i bloggandet, kanske inte blir så mycket när skolan börjar och så..  Den fjortonde så ska jag till Stockholm med min syster och mamma, kommer bli kuuul! Har letat upp lite skivaffärer som jag kanske ska gå t...

Av erika nilsson - 26 april 2012 18:03


Mycket passande bild passerade nyss genom min ögonvrå så kände mig tvungen att informera er om detta fenomen.      ...

Av erika nilsson - 26 april 2012 16:59

Shululu! Skulle vilja ta upp detta; Mitt hjärta värker, men jag ska klara detta utan dig... eller Hatar dig! Du är så jävla falsk, kommer aldrig kunna lita på någon mer i hela mitt liv eller Jag vill bara kunna le igen... Okej, fine! Lä...

Av erika nilsson - 15 april 2012 19:44

Hej och välkomna! Skulle faktiskt vilja ta upp en sak. One Direction. Och The Beatles. Har faktiskt hört att folk tycker en speciell sak. De tycker att One Direction är det nya Beatles. Are you fucking kidding me? The Beatles är ju för fan vä...

Av erika nilsson - 17 mars 2012 21:10

Shoo! Riktigt seg på det här med att blogga, men har inte hjärta att ta bort den. Just nu så sitter jag i soffan och håller på lite med datorn. Såg nyss att ''Cape Fear'' var på TV4 film, kul att jag tittade på den för någon vecka sedan för att jag...

Presentation


Ja, då kanske jag ska skriva lite om mig själv. Jag heter Erika Nilsson och är 14 år. Älskar film, gärna skräck men det går bra med lite vad som helst.
The Beatles, Queen och David Bowie är väl mina favoritartister.
Är det något annat får vi väl frå

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards